Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych w Warszawie (WSTiJO) została założona w 2003 roku na mocy decyzji Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. W 2023 roku obchodzi swoje 20-lecie. Jest to ważne wydarzenie zarówno dla Kanclerza-Założyciela mgr Jadwigi Barbary Moroz, jak również dla kadry profesorów i pracowników administracyjnych Uczelni.
Uczelnia powstała na bazie doświadczeń zdobytych w trakcie prowadzenia Policealnego Studium Turystyki, Języków Obcych i Zarządzania, które funkcjonowało od 1995 roku, posiadając uprawnienia szkoły publicznej.
W latach 2003-2013 Uczelnia rozpoczęła współpracę z szeregiem międzynarodowych partnerów, umożliwiając studentom uczestnictwo w programach wymiany zagranicznej oraz zdobywanie doświadczenia zawodowego. W ramach współpracy z zagranicznymi partnerami, jak np. Carnegie College w Szkocji czy Goethe Institut w Ankarze, Uczelnia zorganizowała liczne seminaria, konferencje i warsztaty.
W kolejnych latach WSTiJO kontynuowała rozwój oferty edukacyjnej, wprowadzając nowe kierunki kształcenia oraz poszerzając ofertę kursów językowych. Szkoła zyskiwała coraz większe uznanie wśród pracodawców, co przyczyniło się do wzrostu liczby absolwentów znajdujących zatrudnienie w branży turystycznej, tłumaczeniowej oraz innych zawodach wymagających znajomości języków obcych.
W miarę rozwoju Uczelni, pojawiła się potrzeba rozbudowy infrastruktury. Dzięki wielu staraniom Uczelnia zakupiła obszerny budynek przeznaczony na cele dydaktyczne w Alei Prymasa Tysiąclecia oraz Biały Pałac w Palczewie, który stał się centrum naukowo-konferencyjnym Uczelni.
Jednym z atutów Uczelni jest wysoko wykwalifikowana kadra naukowo-dydaktyczna, składająca się z uznanych wykładowców, autorów podręczników akademickich i artykułów naukowych publikowanych zarówno w kraju, jak i za granicą, a także praktyków z wieloletnim doświadczeniem w branży turystycznej i filologicznej. Działalność naukowa pracowników uczelni znajduje odzwierciedlenie w cyklicznie wydawanych od 2008 roku zeszytach naukowych „Turystyka i Rekreacja” i monografiach. Uczelnia wydaje również rocznik „Language and Literary Studies of Warsaw”, zawierający przegląd artykułów poświęconych różnym aspektom lingwistyki, literaturoznawstwa i kulturoznawstwa.
Uczelnia organizuje wyjazdy studyjne i integracyjne, uczestniczy aktywnie w targach turystycznych (krajowych i zagranicznych), co pozwala studentom nabyć wiedzę i umiejętności praktyczne niezbędne w działalności turystycznej. W celu poszerzania wiedzy studentów oraz rozwijania ich pasji, na Uczelni prowadzone są liczne koła zainteresowań w zakresie geografii, turystyki oraz języka angielskiego.
Jubileusz 20-lecia Uczelni jest znakomitą okazją do podsumowania dotychczasowych osiągnięć, ale także do spojrzenia w przyszłość.
WSTiJO zamierza ponownie poszerzyć swoją ofertę edukacyjną o nowe kierunki studiów oraz wprowadzić programy badawcze, odpowiadające na aktualne potrzeby rynku pracy i zainteresowania studentów. Wzmocni się współpraca z innymi uczelniami, instytucjami naukowymi oraz organizacjami międzynarodowymi, co pozwoli na wymianę wiedzy, doświadczeń i praktyk z różnych części świata.
Również działalność pozanaukowa Uczelni będzie rozwijana, w celu promowania zdrowego stylu życia, kultury oraz integracji społeczności akademickiej. WSTiJO planuje organizację licznych konferencji, warsztatów, konkursów, które będą okazją do spotkań, wymiany myśli oraz prezentowania osiągnięć studentów i pracowników Uczelni.
W trosce o jakość kształcenia, WSTiJO nieustannie inwestuje w rozwój kadry naukowo-dydaktycznej, wspierając staże naukowe, szkolenia oraz uczestnictwo w konferencjach międzynarodowych. W ten sposób Uczelnia dąży do tworzenia środowiska sprzyjającego innowacji, kreatywności oraz stałemu poszerzaniu horyzontów.
Podsumowując można stwierdzić, że 20-lecie istnienia Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie to czas, w którym społeczność akademicka świętuje swoje dotychczasowe osiągnięcia a jednocześnie patrzy z optymizmem w przyszłość i nieprzerwanie dąży do tego, aby Uczelnia stała się jeszcze lepszym miejscem do nauki i rozwoju dla kolejnych pokoleń studentów.