Flag PL Flag UK

Relacja z wizyty w Grand Hotel Mercure

Dnia 13.03.2018 w wyniku współpracy Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych oraz Grand Hotelu Mercure odbyła się wycieczka oprowadzająca naszych studentów Turystyki i Rekreacji po tym 4 gwiazdkowym hotelu. Miała ona za zadanie przedstawić w praktyce działanie hotelu od podszewki, dzięki czemu studenci mogą lepiej zrozumieć stanowiska pracy do których są przygotowywani.

Wszystko zaczęło się od spotkania w holu głównym Hotelu Mercure przy recepcjach, z pełniącym funkcje managera Sergiusza Pasek, który to tego dnia miał oprowadzać naszą grupę studentów.

Już przy recepcji w oczy rzucał się motyw sportowy, co jest zupełnie zrozumiałe gdy spojrzy się na historię hotelu. Hotel ten mianowicie do 2004 r. był  siedzibą Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Historia budynku ujawnia też że nie zawsze był on hotelem Mercure. Od 1954-1957 roku kiedy to został wybudowany do 2007 r. znany był jako Grand Hotel Orbis i dopiero podczas generalnego remontu z 2007-2009 r. kiedy to został przejęty przez sieć hoteli Accor, przemianowany został na Grand Hotel Mercure.

po odbyciu wszelkich grzeczności, nasza grupa udała się za przewodnikiem na zaplecze do windy dla pracowników, która  to była w stanie pomieścić całą naszą grupę, po czym udaliśmy się na 10 piętro do sali kiedyś pełniącej funkcje prestiżowej restauracji Olimp, a ówcześnie sali bankietowej wciąż znanej pod tą samą nazwą co niegdysiejsza restauracja.

Dzięki wysokiemu położeniu i niskiej okolicznej zabudowy, z okien sali rozpościera się piękny widok na panoramę warszawy, a dzięki temu iż zajmuje ona całe piętro widok ten rozpościera się na wszystkie 4 strony świata.

Bankietowa sala olimp może pomieścić w zależności od ustawienia od 150 (w ustawieniu Galladyna, czyli do kolacji bankietowej) do 200 (w ustawieniu koktajlowym, bez krzeseł) osób.

Świetnie wyposażona sala była akurat przygotowana do konferencji z warsztatami , posiada ona 2 windy, 3 toalety (męską, damską i dla niepełnosprawnych), wentylację oraz wyspę stołową wraz z wbudowanymi w nią telewizorami, do tego dochodzą wszelkiego rodzaju stoły krzesła i catering mogące być udziałem danej konferencji bądź bankietu. Sala ma 9 metrów wysokości więc, gdyby zaszła taka potrzeba można umieścić w niej scenę.

Po zwiedzeniu sali bankietowej zjechaliśmy windą na 4 piętro, gdzie obejrzeliśmy jeden z oferowanych pokoi hotelowych. 2 osobowy pokój zawierał łazienkę z prysznicem, kącik z czajnikiem elektrycznym i mini barkiem, szafę stół telewizor, oraz 2 osobowe łóżko. nie zabrakło też wszelkich oznaczeń wynikających z przepisów bhp. Drzwi także zapewniają gościom odpowiedni komfort, są grube, ciche i ciężkie a mimo to otwierają się z łatwością dzięki czemu zapewniają ciszę i bezpieczeństwo lokatorom pokoi. sprzątanie takich pokoi trwa od 5-10 minut a usługa sprzątania trwa od 8.00-16.00

Następnie przeszliśmy do apartamentu obok, będącego największym apartamentem dostępnym w hotelu. Choć wciąż dla 2 osobowej pary, apartament ten posiada dwie łazienki i salon, na wypadek przyjmowania gości. posiadał on też większą ilość mebli, dodatkowe szafy komody i stół w salonie. dowiedzieliśmy się też w nim, że na terenie całego hotelu działają dwa systemy ogrzewania, za pomocą wentylacji i podłogowe na wypadek gdyby klientowi przeszkadzał dźwięk pracujących wentylatorów.

Ciekawym faktem jest to iż na każdym piętrze hotel posiada specjalny pokój zaprojektowany przez pracowników hotelu, a każdy taki apartament ma swoją myśl przewodnią, niestety wszystkie były w tamtej chwili zamieszkane więc nie mogliśmy do żadnego zajżeć.

Po obejrzeniu pokoi zjechaliśmy windą do poziomów służbowych gdzie znajdowała się kuchnia, i stołówka dla pracowników, ciekawym jest fakt iż obiady i kolacje dla pracowników są bezpłatne, na poziomach służbowych znajdują się również szatnie z prysznicami. Kuchnia jest świetnie wyposażona i zorganizowana tak aby móc szybko spełniać zamówienia klientów. ważnym jest fakt iż hotel posiada własną pralnię co w dzisiejszych czasach jest rzadko spotykane, jako że wiąże się z dodatkowymi kosztami oraz wymaga odpowiednich pomieszczeń. na tym samym poziomie co kuchnia znajdował się garaż dostawczy gdzie przywożone są wszelkiego rodzaju towary i gdzie zostają one rozdzielone skąd wędrują w odpowiednie miejsca w hotelu.

Przez ten właśnie garaż wyszliśmy na parking zdolny pomieścić do 45 samochodów z czego 35 miejsc parkingowych mieści się pod ziemią. Na parkingu oprócz klientów parkować mogą też pracownicy jeśli są to pracownicy stali i posiadają udokumentowany długi dojazd do hotelu z miejsca zamieszkania.

Po obejrzeniu parkingu poszliśmy do hotelowej restauracji, zahaczając o dobrze wyposażoną i gotową do konferencji salę konferencyjną.

Restauracja hotelowa okazała się być przestronną salą na ok 120-160 osób w zależności od aranżacji ze stołem szwedzkim który z racji na porę dnia nie był nakryty potrawami ale przez cały dzień można przy nim zrobić sobie kawę, herbatę lub skorzystać ze specjalnej maszyny wyciskającej świeży sok z wybranych owoców. Następnie przeszliśmy do baru hotelowego Winestone, dobrze wyposażonego i uczęszczanego nie tylko przez gości hotelowych ale i przechodniów.

Z baru przeszliśmy wprost do holu recepcyjnego gdzie zakończyła się nasza wycieczka, po podziękowaniu naszemu przewodnikowi pożegnaliśmy się i wróciliśmy do domu.

Na koniec warto wspomnieć że hotel Mercure choć jest hotelem 4 gwiazdkowym posiada wiele udogodnień hotelu 5 gwiazdkowego i przez ok 9-11 miesięcy w roku ma wysokie obłożenie. hotel ten posiada pomieszczenia spa & wellness, a w przeszłości posiadał basen, obecnie przerobiony na asekuracyjny zbiornik wodny w wypadku pożaru. Ciekawostką jest fakt, że kiedyś hotel posiadał lądowisko helikopterów obecnie zlikwidowane jako iż jedyny helikopter jaki na nim wylądował był helikopterem wojskowym i było to na otwarciu. Hotel współpracuje też z kasynem mieszczącym się u podnóży w tym samym budynku.

Mercure2018 01Mercure2018. 02Mercure2018 03