Flag PL Flag UK

Rlacja z zajęć praktycznych w hotelu Lord**** w Warszawie

W dniu 17 grudnia 2017 roku grupa słuchaczy Podyplomówki, miała dzięki zgodzie władz Uczelni a przede wszystkim ogromnemu zaangażowaniu naszego wykładowcy Pana mgr Andrzeja Szymańskiego oraz kierownictwa hotelu „Lord” okazję zwiedzić i zdobyć troszkę wiedzy hotelarsko-gastronomicznej.

W imieniu hotelu przywitał nas Szef kuchni a zarazem zastępca dyrektora ds. gastronomii Pan Stefan Birek – magister WSTiJO. Hotel położony jest przy ruchliwej ulicy prowadzącej z P+R Aleja Krakowska na Okęciu do Centrum stolicy. Jest to obiekt 4-gwiazdkowy o charakterze butikowo-konferenyjno-okolicznościowy.

Naszą podróż zaczęliśmy od Sali Owalnej znajdującej się na wprost Recepcji hotelu. Sala Owalna może pomieścić do 120 osób. Ze względu na wczorajsze wynajęcie Sali dla Fundacji opiekującymi się dziećmi SR nie mogliśmy dokładnie przyjrzeć się Sali. Kolejnym punktem była Restauracja Kryształowa, która maksymalnie może pomieścić do 160 osób. Tu właśnie kryła się pierwsza innowacja. Połączenie restauracji z recepcją poprzez wewnętrzny program (wykorzystanie restauracji, goście z bezpłatnym śniadaniem, inni goście).

Nasze kroki poprowadziły nas do sąsiedniej Sali Kolumnowej, która dzięki ruchomym ścianom może zostać powiększona o powierzchnię restauracji. Wówczas po powiększeniu może przyjąć jednocześnie do 250 gości.

Następny punkt wycieczki znajdował się na poziomie -1. Mieliśmy okazję zobaczyć bar zwany Klubem, który rozpoczyna swoją pracę już od godz.13:00. Atrakcją dla gości jest miejsce do potańcówek oraz alkomat.

Obejrzeliśmy wystrój i układ Sali Perłowej raz udaliśmy się do „lordowskiego” SPA, którym znajduje się sauna i pokoje masażu. Tuż obok można było zobaczyć wyposażenie Sali Fit. Kolejnym punktem były Sale Lustrzane I i II, które można połączyć systemem ruchomych ścian. Według Pana Stefana Birka połączone sale są wstanie pomieścić do 220 osób. Wiadomo, że wszystko zależy od klienta w jakim kształcie mają być ustawione krzesła. Również i w tym hotelu zostaje wykorzystana do maksimum każda wolna przestrzeń.

Następnym etapem był wjazd windą na VI piętro, gdzie znajduje się najbardziej wykorzystywana z sal – Sala Widokowa. Jak już sama nazwa sali mówi, znajduje się na ostatniej kondygnacji hotelu. Jak wszystkie sale w hotelu ta też ma zastosowanie konferencyjno – okazjonalne. Plusem są w lewym skrzydle sali, wyjścia na taras i jest to jedyne miejsce w hotelu, gdzie goście palący mogą „zasmakować i rozkoszować się papieroskiem”. Widok z jednej strony na pas startowy Międzynarodowego Lotniska im. F. Chopina
w Warszawie.

Naszym następnym punktem zwiedzania były pokoje na IV piętrze. Mogliśmy zobaczyć i porównać wyposażenie: apartamentu, dwóch pokojów 2-osobowych: z pojedynczymi łóżkami oraz łóżkiem „twin”, oraz pokoju „jedynki”. Następnie mogliśmy podziwiać sale konferencyjną przerobioną z pokoju typu apartament.

Przedostatnim, ale jednym z dwóch najważniejszych punktów w hotelu było zaplecze kuchenne, czyli Królestwo Szefa Kuchni, czyli pana Stefana. Mogliśmy obejrzeć całe wyposażenie kuchni oraz proces przechowywania produktów, półproduktów i nowe technologicznie zaawansowane sprzęty do produkcji wyrobów gastronomicznych. To właśnie tutaj czekała na nas przygotowana przez Pana Tadeusza – mistrza cukiernictwa „słodka niespodzianka”.

Kulminacyjnym a zarazem ostatnim punktem zwiedzania hotelu był najważniejszy punkt, czyli recepcja. To tutaj zobaczyliśmy jak na jednym wewnętrznym programie „PROHOT 4” funkcjonuje cały hotel.
W imieniu grupy studentów w osobie Starosty grupy Podyplomówki Sławomira Łuczak serdecznie podziękował Panu Stefanowi Birkowi za praktyczną lekcję dotyczącą innowacji w hotelu (część noclegowa i gastronomiczna).